Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHumphrey, Karen; Angeli, Mallory
InstitutionCalifornia Postsecondary Education Commission
TitelAccess and Equity for all Students: Students with Disabilities. Report 09-02
Quelle(2009), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Advisory Committees; Disabilities; Access to Education; Equal Education; Homosexuality; Federal Legislation; California
AbstractAccess and equity for all students in higher education continues to be a high priority for the California Postsecondary Education Commission. Recent work in this area has focused on students with disabilities as well as Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender (LGBT) students. The Commission formed an Access and Equity for All Students Advisory Committee in spring 2008 to discuss challenges faced by these students, the data available, and recommendations to expand opportunities and improve outcomes. At the Commission's March 2009 meeting, a panel of advocates and students discussed issues faced by students with disabilities, similar to a panel for LGBT experts presented in December. This report summarizes the status of research on students with disabilities and introduces the panel. At the June 2009 meeting, Commission staff and the advisory committee will offer policy recommendations on improving access and equity in higher education for both groups of students. (ERIC).
AnmerkungenCalifornia Postsecondary Education Commission. 770 L Street Suite 1160, Sacramento, CA 95814. Tel: 916-322-9268; Fax: 916-327-4417; e-mail: Publication_Request@cpec.ca.gov; Web site: http://www.cpec.ca.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: